Wednesday, June 26, 2013

Makeup untuk ke pejabat

Selamat sejahtera :)


ni gambar snap guna ipong tau...tak der nak edit-edit aku tak suka...hahaha

Aku gi kerja cenggitu je lah paling hebat pon...tau la tak sehebat mcm ngkorang-ngkorang...hahaha...

Sebab aku ada banyaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkk lagi keje nak buat lepas bangun tito...kelam kabut so make-up pon ala kadar aje...kang tak make up orang kata ko baru bangun tido plak...wakaka

Pemakaian make up untuk ke pejabat sepatut nya simple aje...meh kita sharing cikit yer :)

Make up ke Pejabat Style aku

Toner / Moisturiser / UV cream / BB cream
or apa-apa lah cream ko nak sapu kat muka...aku of course la guna SPINOSA...so sapu tu dulu...dah tak payah guna compact powder sebab bb tu dah mcm tepek bedak...

Eye shadow (MAC)
apply eye shadow...tapi ingat!!! untuk siang make up tak payah nak over...lagi-lagi untuk gi office jer...tak payah colour hitam mcm panda ye...tak sesuai yer...aku selalu guna natural colour aje...ah gitew...

Eye Liner
kadang-kadang aku guna...kalau malas aku tak pakai pon...aku apply nipis je lah selalu nya pon...

Mascara
Apply lebih kurang...kalau malas tak pakai 

Blusher
aku guna MAC jugak...aku suka yang natural je...kalau guna pink pon aku tak de lah apply sampai bajet clown...nipis je...asal pakai...supaya muka berseri dan tak pucat...cukup lah...

Lipstick
aku pakai lip ice aje...aku tak minat lipstick bagai ni...

nampak macam beria sangat ke aku make up? tak kan...aku make up 5 minit aje...laju gila...hasil takde lah bombastik...tapi itu jelah aku guna untuk make up gi office atau ke mana saja aku pergi...

sila jangan make up over gila nak gi office okeh...tak perlu lah bulu mata 5 inci, pastu bertingkat2 la pulak...hadoiii...stok boleh cedok lauk guna bulu mata...

ok bai...








3 comments:

  1. heheh hai salam perkenalan...baru follow sini...mmg sempoi make up 5 min jer....simple kn

    ReplyDelete
  2. piwit..hehe..kalu pakai mekap tetebal,nnti skandal ngn bos plak.. :D
    salam perkenalan.
    folo u.folo me back yeah.. :D

    http://bloqazizsafian.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. hye salam perkenalan uolls...5 minute sudahh :)

    aziz safian : done follow ue

    ReplyDelete