Tuesday, June 25, 2013

AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT



Hari ni dah hari Selasa...Cepat nye masa berlalu...Auni demam semalam...makan ubat tanak...dasar penakut...mak kau ni duapulohempatjam mengantuk aje...hehe...

Lately ni aku rasa berat je badan...eh memang berat pon...hahaha...asyik makan je...laki aku pulak asyik beli aje makanan...walaupon aku jarang makan nasi pagi-pagi...tapi aku MESTI makan nasi untuk dinner...rasa jeans dah ketat gila...kalau botton pon rasa sesak napas...(T_______________T) mengapakah??? lagi mau tanya kah......

Ni semua gara-gara berfikiran "eleh bulan depan dah puasa confirm kurus"...padahal kau kalau time berbuka...nasi dua pinggan...nak kurus pekejadah nya...so mari kita berdiet...tapi badan aku ni tak leh nak poyo-poyo sangat dietnya...kena lek-lek aje...kalau bersungguh nanti takde hasilnya...so kena take it easy gitew...jaga makan...malam jangan makan nasi...ratah lauk pauk aje...makan lauk nga roti ke...haa gitew...

Sepatutnya kita kena jaga pemakanan...mesti bersenam...kalau kita just jaga makan...tapi badan tak berpeluh...macam mane nak sihat? peluh tu stuck je tak keluar-keluar...so macam tak der kitaran...tu yg aku imagine lah...Auni pun boleh tahan lah understanding nye...hahah semalam aku siap-siap nak pegi sauna..."Mama nak keluar jap ye...ada work"...pastu buat muka kesian Auni nak itut...hahaha..."Auni duk ngan tokma ok"...pastu muka dah cebik...bagi ipad suruh dia main...last-last tokma ngan Auni ikut jugak aku pegi sauna...kuakakakakakakaka....

Berbalik kepada cerita tadi...anda mengamalkan gaya hidup sihat?? no? kalau tak mulakan dari sekarang, bila nak mula? kita mulakan dengan yang ringan dulu ye...banyakkan berjalan kaki...sibuk-sibukkan diri...kalau bangsa susah nak keluar rumah...takpe dalam rumah pon boleh berpeluh...mop umah 10 kali sehari...rumah bersih, badan sihat (T__________T)

CHOW....





No comments:

Post a Comment