Tuesday, April 17, 2012

DIET

 Kalau korang nak tau, aku tengah gigih tak baper nak gigihlah berdiet..hehehe.... aku dan makanan tak dapat nak dipisahkan, bak air dan tebing.... perkataan yang sesuai bukan diet kot.. tapi sedang control pemakanan.. hahaha.. disebabkan usaha nak ke gym agak kurang berkesan, so terpaksa tukar strategi... workout kat gym bagus sebenarnya cuma aku yang tak konsisten..dulu masa belum ada anak selalu jugak ke gym... serious berat aku turun... tapi tu dulu... masa free aku banyak... sekarang dah ada anak sorang.. susah sikit lah... sepatutnya aku gi gym 3 kali seminggu.. jadi 1 kali jek.. nak nampak hasil kejadah hapa mcm tu kan? 

so aku try control makan... elakkan nasi... kalau nak jugak nasi, aku letak lah dalam 2 kali suap ke.. breakfast aku memang amik heavy breakfast lah kan..sebab aku selalu skip lunch.. dah lama actually aku amalkan ni utk weekdays... tapi kena tukar jugak strategy sebab tak berkesan sangat. strategy aku sekarang.. 

pagi - heavy breakfast or cornflakes
minum air kosong.. elakkan minum minuman bersusu spt nescafe ais atau teh ais.

lunch - skip
kengkadang makan yang ringan seperti roti/biskut kering.

dinner - makan lauk.. sampai kenyang..or sayur-sayuran... hahah...


ok panjang lebar kemain intro... hahah... belum berjaya so aku tanak share dengan muka bangga ok.. hahaha..

ini lauk dinner semalam... jom tengok.
 
 


 semua aku makan..nasi jer aku tak makan :)

 ni breakfast aku pagi tadi (T_________T)...

Hahaha.. diet kejadah hapa macam tu.. ngeh ngeh ngeh.. aku takde lah drastik sangat sampai tak leh sentuh benda berminyak.. tak leh itu tak leh ini.. aku buat biasa-biasa jerrr.... boleh mati ok tak makan... 
 
So sesiapa yang sedang berdiet mari kita menyokong satu sama lain supaya tidak kecundang di tengah jalan ;)


No comments:

Post a Comment